haaropzolder.reismee.nl

Project Malangni

Terwijl wij de workshops volgen of uitstapjes maken wordt er op ons terrein volop gebouwd.

Steeds meer zandbergjes ontstaan er, zelfs de tent van Alette wordt ingebouwd...

De uitgegraven waterput die bij onze aankomst gewoon een diep gat in de grond was,wordt keurig afgebouwd zodat hij niet dicht kan slibbenwanneer de regentijd aanbreekt.

De fundering van het eerste traditionele huis wordt gelegd, de wc wordt afgemaakt en zo ontstaat langzaamaan een beeld van hoe het eruit zal komen te zien.
En dat wordt heel goed! Wanneer het eerste huis klaar zal zijn, kan er iemand in gaan wonen, zodat het terrein een controleur heeftwanneer ook Keita straks in maart weer terug is in Nederland.
Tot die tijd moet er nog veel gebeuren.
Er is druk uitgeoefend op Keita door de 'autoriteiten' omdat ze willen zien dat er ontwikkeling gaande is. Er zijn namelijk kapers op de kustdie ons paradijsje graag over willen nemen...
'Onze' jongens uit Conakry lopen dagen te sjouwen met stenen en/of zware zandzakken op hun hoofd, blootsvoets, en die zandzakkenvullen ze zelf weer ongeveer een kilometer verderop....respect voor zoveel lichamelijke arbeid. Helemaal bij een temperatuur van ver boven de 30 graden.
Ze zijn s `avonds dan ook bekaf en ondergaan graag de door ons gegeven aandacht en verzorging van wondjes, zere schouders, etc.
Op een dag is het geld voor cement op en lappen we allemaal bij voor een nieuwe aanschaf.
Zo worden ook wij een beetje mede-eigenaar en sponsor.
Wanneer we na enkele dagen weg geweest te zijn naar Dubreca terugkomen applaudiseren we voor het vele werk dat in die tijd is verricht.
Ik ben heel benieuwd wat er de komende tijd aan resultaat wordt geboekt,
en ik hoop oprecht dat deze toekomstige culturele vrijhaven op het eiland Kassa voor de kust van Conakry, Guinee, een maagdelijke ontmoetingsplaats zal
worden voor muzikanten, kunstenaars, natuurliefhebbers, familieen (zoals wij) vrienden van Djembe Keita uit Nederland en Afrika!
Voor mij waren het 2 bijzondere weken met zo nu en dan/best vaakhet echte expeditiegevoel. De band binnen de groep was top, maar ik ben ook blij dat ik met al mijn 'bezittingen' in mijn tas weer op het vliegtuig richting Nederland kon gaan. Je moet er soms echt wel wakker blijven! :)
Mijn tent is op Kassa gebleven, (de meeste tenten trouwens) dan kan daar nog fijn gebruik van gemaakt worden.
Ik ben weer veilig thuis en heb veel om op terug te kijken!
au revoir!
Conny

p.s

En dan word je dus voor allerlei enge dingen gewaarschuwd die je in Afrika kan oplopen, maar dan ziek worden in Nederland doordat een soort griepvirus je in de tang heeft. Lekker dan!

Reacties

Reacties

Tiny

Conny, prachtig geschreven alsof "ik" er ook ben.
misschien leuk om een actie te doen onder de collega's om hen te ondersteunen?

Conny

Dat is een heel mooie suggestie Tiny!

Renee

Ik heb net alles over Guinee in een klap gelezen en heb ervan genoten!

Marion Weggelaar

Hi Conny,

Je schrijft heel leuk. Ik zie het allemaal weer voor me en voel de hitte.
Ik begrijp nu dat je vorige week niet op les was.
Ga je nog meer schrijven????

Conny

Dank je voor `t kompliment Marion! Ik vind schrijven leuk.
Nog één verhaal heb ik vandaag toegevoegd.
Plus een foto.
Ik zie je dinsdag vast weer. :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!