haaropzolder.reismee.nl

Final week

Op woensdagochtend 23 dec verlaten we Bribie Island en gaan terug naarBrisbane.
Na een probleemloze reis komen we aan in Wellington Point voor koffie bij het Point of view en gaan later naarAnne`s huis(Claire`s mum) om daar de laatste dagen te logeren.
Tussen onze eigen trips door hebben we in haar huis gelogeerd, waar we zeer gastvrij zijn ontvangen.
Anne is een schat!
We zijn heel blij dat alles geweldig goed is verlopen. Nergens pech mee gehad, dat mag ook gezegd! (nou ja, we moeten nog zo`n kleine 17.000 km naar huis vliegen...)
s`avonds eten we gezamenlijk en bereiden we ons voor op de kerst, 25 dec.
Lekker dat ze maar 1 kerstdag hebben, de dag daarna doet iedereen weer gewoon.
Dan is het Boxingday, een nationale vrije dag, doet ook dienst als left-over day, oftewel kliekjesdag.
Wanneer die dag in het weekend valt heeft iedereen de maandag daarop vrij.
Prima systeem, ga ik voorstellenin Den Haag denk ik. D`66 zal er vast wel oren naar hebben.
Weg met die 2e kerstdag. (sorry liefhebbers!)
De dag vóór de kerst ga ik met Anne wat kerst-kadootjes-shoppen in Carindale. Ik bedenk dat ik al aan een heleboel shop-stress
heb kunnen ontsnappen, en voel me daarover zeer content mag ik wel zeggen. (ook al gun ik iedereen een kadootje)
Billabong:
Een Billabong is een soort vennetje dat als kenmerk heeft, dat het ook tijdens de droge tijd niet helemaal opdroogt. Het blijft dus een plek waar leven is.
Hetis ook hèt surfmerk van Australië. Niemand kan er omheen, overalzie je Billabong.
Ik vind het woord alleen al leuk: Billabong.
Ondertussen heb ik al diverse Billabong-things gekocht. Sleutelhangers, slippers, toilettas, portemonnee, broek, stickers, bandana, allemaal leuk!
Hebbe- en uitdeeldingen.
Kerst
We gaan voor de lunch naar Emiel & Claires huis, ook Yvo zal daar arriveren, de broers van Claire en vriend Nathan met dochter Leila.
Leila is bijna 6, pienter, mooi, grappig, bijdehand en lief. Na een poosje gaat ze met Joop z`n camera een massa foto`s maken, je kunt het niet bedenken, ze fotografeert alles wat op haar pad komt.
En er zitten hele leuke bij! Later op de avond wordt ze moe en schiet bijna uitsluitend de grond :)
De lunch bestaat uit veel seafood: grote garnalen, crab, de beroemde Moreton Bay bug (een soort kreeft), oesters van Stradbroke, (groot en verrukkelijk!)
Van de BBQ: lamsvlees, grote champignons, en salade en brood.
IJskoude drankjes erbij, heerlijk!
Yvo komt na een 12 uur durende busrit behoorlijk brak aan, nog net op tijd om mee te lunchen.
De oudste broer van Claire neemt tot verbazing van iedereen een vrouw mee, niemand kent haar, enze eet gewoon mee.
Eenmaal buikje rond en kadootjes -enthousiast door Leila uitgedeeld- uitgepakt vertrekken ze weer, Yvo valt prompt in slaapop de bank.
Ineens horen we getik op het dak......
'RAIN' roept Emiel blij!
Ja, het regent, en datzou weleens een goed teken kunnen zijn...als het een beetje doorzet dan.
Want regen is hard nodig. Dus zijn ze allemaal blij.
Geweldig voor ons om ook eens blije gezichten te zien als het regent!
Waar eerst de aarde te droog was om het op te nemen, begintnu toch langzamerhand het water door tedringen, en wordt de komende dagen
het gras weer groen, de kreken weer gevuld met water, bomen en planten opgefrist.
Dat blijft zo tot ons vertrek. Keihard regent het af en toe,met fikse windvlagen opgestuwd.
Ook wij zijn blij.Omdat het hier zo hard nodigis, enomdat wij het niet hadden toen we aan het kamperen waren, maar slechts enkele dagen
voor ons vertrek.
Ik denk aan de overtrekkende Yellowtailed Black Cockatoos en het Aboriginal verhaal daarbij.
Ik denk aan Pitah en ik hoop dat hij nu op Fraser Island gemakkelijker kan rijden.
Ik denk aande moestuin, de plagerijen van Yvo daarover....Emiel, onze hardrocker teelt boontjes.
En boontjes hebben water nodig!
Ik denk aan de moddervette rupsen die boontjes lekker vinden, en die vast en zeker het vlinder zijn niet zullen beleven.
Jammer, maar bonen gaan voor! (en de rest, basilicum,peterselie, aubergines, limoenen, tomaatjes, paprika)
Joop en ik hadden allebei nog wel een wens voor de laatste dagen. Joop wilde graag nog een keer nachtvissen met de jongens.
Ik wilde graag nog een keer naar het strand, het liefst op Stradbroke Island.
Beide wensen vallen in het water, regenwater (en onweer).
In plaats daarvan gaan we o.a een avond bowlen, wat erg leuk is zo met z`n allen aan de andere kant van de wereld.
Joop loopt nog een dag mee met Emiel tijdens een werkdag.
Ik ga met Anne naar Capalaba Central en zie waar Claire werkt. Allemaal heel goed voor het complete beeld als we weerthuis zijn in Nederland.
Maandagmiddaggaan we naar de 3d-film Avatar in Victoria Point. Gaaf! Zit je daar met de hele familie 3 uur lang met een 3d bril op.
Die film is echt COOL(aanrader), en ik ben blij dat we die daar met elkaar hebben gezien.
Normaal gesproken kunnen wij niet zomaar met elkaar naar de bios, dus ook dit is een waardevolle ervaring.
Maandagavond uit eten als afsluiting van een prachtige tijd!
Emiel en Claire vragen naar de highlights van ons verblijf.
Er zijn er veel, (ikzouer zomaar een aantal verhalen over kunnen schrijven :) )
maar zonder die ene als basis zouden de anderen toch aan glans verliezen. (ik bedoel...uiteindelijk is een kangoeroe ook maar een hoppende grazer niet dan? ;) )
Die ene is natuurlijk dat we daar allemaal bij elkaar waren, dat maakte alles specialer dan het normaal gesproken al is.
Want speciaal is Australië zeker, je blijft je verbazen.
Het afscheid staat voor de deur....helaas.
Er komen nog wat waterdruppels bij....
Afscheid nemen is ....nou ja...vul zelf maar in.
Iets met een hoofdletter K.
Wanneer ik nu s`nachts wakker word onder mijn flanellen dekbed, buiten is het onder 0, dan passeert al het voorgaande.
En dan is het niet erg om wakker te liggen.
Wel om op te staan!
Het is nu 10 januari, we zijn anderhalve week thuis en ik ben de winter nu al spuugzat!!
We`ll be back!

Reacties

Reacties

Conny

Google, vlieg toch op met die vermageringstips!

Anja.

Jeee Conny wat heb je leuk Jullie ervaring neer gezet,
heerlijk om te lezen, ik voel me er bij betrokken als ik het zo lees. heel leuk. Liefs Anja.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!