haaropzolder.reismee.nl

Bribie Island


Ondertussen krijgen we het gevoel door onze hoeven te zakken, zoveel loopwerk hebben we gedaan.
Van Pat en Russell, een retired butcher and his wife, mogen we hun fietsen lenen. Fijn, alleen moet je wel een fietshelm opin Au.
Jakkie, dat voelt voor mij wel raar. Ik bedoel, je zweet al aardig op je hoofd, en dan moet er nog een piepschuimen helmop. Bij nader inzien valt dat best mee, en met mijn eigen vertrouwde, multicoloured, Franse zonneklepje eronder, voelt het minder vies
en staat nog 'tour de France'-achtig ook. Met een beetje fantasie dan..
We fietsen die middag wat af op Bribie Island.
Weer terug in Bongaree zien we een dreigende zwarte lucht aankomen.
Iedereen heeft het over de naderende thunderstorm, maar Dutchies deinzen niet terug voor een stevige bui,dus als de eerste druppels vallen blijven we stug buiten zitten,terwijl iedereen onder luifels zit, of helemaal binnen.
Het duurt niet lang die bui, en de druppels verdampen op de warme aarde, die er dus nog geen baat bij heeft. Inmiddels nemen ook op deze camping het aantal flikkerende kerstlichtjes dag na dag toe.
De Sportclubs in Australië.
Je hebt ze in diverse soorten, en bij elke club moet je je inschrijven, ook als bezoeker.
De eerste keer zeiden we nog dapper dat we alleen maar een kop koffie kwamen drinken, maar dat maakt allemaal niet uit.
Inschrijven is een wettelijke regeling. En of je je nu als Pipo de Clown inschrijft of als Gorbatchov, maakt niet uit, je doet het maar gewoon.
Ook dat went.
Binnen elke sportsclub kun je eten, drinken en gokken. Paarden- of windhondenrennen, gokautomaten, er wordt grif gebruik van gemaakt, door jong, maar vooral door oud.
Je gelooft het pas als je het gezien hebt, maar er zitten heel veelgrijze duiven daar die een gokje wagen. Achter de geraniums?
Welnee, voor de fruitautomaat!
Op Bribie Island heb je de bowlsclub. Goedkoop eten en drinken alsof je in een soort bedrijfskantine zit, maar dan anders.
Ik vind het persoonlijk helemaal niks, ja, als je uitzicht op zee hebt, dan wel. Maar dan moet je niet in de Bribie Island Bowlsclub zijn. (bij nader inzien wel, maar ik wil het niet zien daar denk ik...)
Anyway, we eten er 2x en dan ben ik er wel klaar mee.
Zoals we in Noosa nog opgewonden werden van een paartje witte kakatoes, zo wonen hier massa`s van die prachtige, krijsende vogels.
Uitgelaten fotografeer ik me suf.
We verlaten Bongaree en gaan voor een bezoek naar Woorim, badplaatsje aan de noordkant van Bribie.
Eerst dachten we dat Woorim uitsluitend per 4wd te bereiken was, maar ook dat blijkt niet te kloppen. (stond op kaart met stippellijn, en dat betekent : 4wd track)
Woorimis mooi en leuk!!
Prachtige camping, mooi strand, en leuke eettentjes. Daar ontdek ik de surfclub, mét uitzicht op zee.
Goed en goedkoop eten, dat vinden Hollanders fijn!
Onze Down Under vakantie bevat eigenlijk alles wat we willen.
Okee, little Nemo hebben we niet gezien, en we hebben niet geknuffeld met de humphead wrasse (diklippige vis , vriendje van Nemo) maar verder komen we volledig aan onze trekken.
Wanneer we op een middag lekker hebben gezwommen in zee, en nog maar net uit het water zijn, gaat een alarm af. Iets verderop tussen de vlaggen van het bewaakte strand gaat iedereen als een speer het water uit.
Shark-alarm! Wow, hebben wij dat? En kwam die haai (of haaien) van links-waar wij dus zwommen-of van rechts?
En wanneer worden ze dan opgemerkt? Spannend!!
De strandwacht zegt een teken te geven wanneer de kust weer veilig is.
Grappig hoe zo`n Nederlands spreekwoord ineens realiteit kan worden....
Ik bedenk dat ik inmiddels wel genoeg gezwommen heb, maar de andere dag denk ik: 'ach, die beesten zijn vast banger voor ons dan wij voor hen'.....tja, blond hè`..
Wel weer bijzonder hoor.
Nathan, de Australische vriend van Emiel (en inmiddels ingelijfd als familielid) heeft zijn hele leven nog nooit een haaienalarm meegemaakt.

Kijk, wij dus wel! Dat bedoel ik dus, alles zit in deze vakantie.....alsof we er voor betaald hebben!
Later zien we nog dolfijnen vanaf het terras van de Surfclub.
Toetje van de dag.

Reacties

Reacties

Tiny

Zelfs thuis is het nog heerlijk (na)genieten van alle foto´s en verhalen. Heerlijik, houdt dat gevoel vast !!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!