haaropzolder.reismee.nl

Lonesome strangers deel 3

Vanmorgen weer lekker op mijn slippers naar buiten gestapt.
Knisper knisper.....10 seconden gaat nog....het is geen warm zand waar ik op loop, maar sneeuw....Hollandse sneeuw wel te verstaan.
We zijn weer thuis, en dat is op zijn minst een verschil van 30 graden!
Toch ga ik stug door met mijn Ozzie story :)
Een beetje met pijn in het hart zijn we vertrokken van die geweldige duincamping, maar we willen ook welweer stroom om batterijen op te laden, en naar Underwaterworld.
We komen na een mooie rit via de kustweg aan in Mooloolaba, waar we een plek zoeken om te kamperen.
Alles is daar vol vanwege de zomer-en schoolvakantie.
In Alexander Heads vinden we een vreselijk soort camping waar een plek is zonder schaduw.
Rondom zien we hoge appartementsgebouwen, jasses, het lijkt Zandvoort wel!
En hier staan dus mensen gedurende de hele maand december met hun flikkerende kerstlichtjes. Wat een gruwel.
Maar goed, het is voor 1 nachtje vol te houden.
We wandelen via het strand naar Mooloolaba, 4 km verderop. Ik wilde dat helemaal niet lopen, maar ongemerkt kwamenwe daar toch aan.
Dat is wél een leuk plaatsje. Trendy winkels, restaurantjes, een gelikte boulevard, en een leuke sfeer.
Trendy geklede jonge mensen met atletische strakke lijven, fitnessen aan het einde v.d middag met cardio metertjes en flesjes water over deboulevard.
Strakke lijven zijn in Australië trouwens schaars.
We zoeken naar UWW en weten precies waar we morgen kunnen parkeren, ontbijten etc.
Tegenover UWW zien we dan de camping waar geen plek meer was en zo mogelijk schrikken we daar nog meer van...zo op elkaar gepakt staatiedereen.
We verlangen alweer naar de kangoeroes...
Goed, andere ochtend vroeg op, douchen en om 7.30 zijn we alweer vertrokken.
Rijden rechtstreeks naar een parkeerplaats onder een grote boom. Heerlijk...SCHADUW!
Op naar een big brekkie, ontbijt met eieren en spek. Uitzicht op zee. Niks mis mee.
UWW is mooi! Eigenlijk een soort dierentuin onder water. Heel bijzonder om haaien, roggen etc onder hun buik te kunnen kijken wanneer ze over je heen zwemmen terwijl wij in een 80 mtr lange tunnel lopen,
Na 2 uur vergapen gaan we om 11.00 u weer weg, op weg naar Caloundra.
Blijkt een grote stad, dus laten we toch links liggen.
Weet je wat, we gaan naar Coochin Creek, schijnt mooi te zijn daar.
We nemen alleen de motor-highway, die heeft geen afslag naar CK, en we komen in een lange file terecht. (we hadden de Steve Irwin way moeten hebben, maar later bleek daar ook verkeerschaos)
Er blijkt een ernstig ongeluk met 2 trucks gebeurd te zijn, 1 chauffeur overleden, de helevracht op de weg. De weg was 8 uur afgesloten geweest.
Welcome into the real world.....
Als we de plek des onheils passeren is de grootste troep opgeruimd en zie ik in een greppel een vrachtwagen vol mango`s liggen.
Ik denk: Jammer van die mango`s!
Anyway, het verkeer kan weer door kachelen en we besluiten naar Bribie Island te gaan.
Op naar Bongaree! (je weet wel, waar we aan het begin van de trip heen wilden)
We eindigen onze trip op dat eiland waarna we met zijn allen in Brisbane de kerst zullen doorbrengen. Maar daarover meer in 'the final week'
Wat een verrukking trouwens om alle kerst-stress te kunnen mijden, yahooooooo!