haaropzolder.reismee.nl

Snow? Snow-white beaches!

Mensen,mensen wat is het hier toch vreselijk! Geen vorst, geen sneeuw, alleen spierwitte stranden, helder zeewater, grillige rotskusten, dolfijnen, regenboogparkieten, koala`s, kaketoes en kangoeroes. Nou ja, saaier kan het bijna niet. Elke dag wéér die regenboogparkieten.....;)

En dan vergeet ik de temperatuur, het eeuwig lopen op `thongs`,

(teenslippers) het meest favoriete schoeisel hier, de koude drankjes, seafood, sunscreenfactor 30 (heb je echt wel nodig, anders ga je eruit zien als de bacon bij je ontbijt, knapperig bruin, maar ook een beetje taai.)

Ja, het leven is hier zwaar....

We zijn weer terug in Brisbane van onze trip met z`n 2-en, en ik pak de draad weer op bij Stradbroke Island.

Emiel & Claire hadden voor 3 dagen een huis gehuurd waar we met 5 p in konden.

Dus ons hele gezin zal ik maar zeggen. Superweekend gehad!

Het was die dag behoorlijk heet, en eenmaal aangekomen in het huis, zegen we neer op een stoel op het terras.

Ik vraag aan Emiel of de boom die tegenover het huis stond de eucalyptusboom is waar koala`s van eten. Ja, zegt hij, ik geloof zelfs dat er daar één zit.

Warempel, wij dus bijna de rest v.d dag gefascineerd naar een slapende koala zitten turen.

Nee hoor, ik neem mijn woorden over de koala (deels) terug: deze werd echt aktief! Ik heb zelfs een filmpje waarin hij klimt, eet, bungelt aan een tak, en vervolgens weer een plekje zoekt om te slapen.

Zo leuk! Ik snap wel dat Friese koeien veel spannender zijn, maar die worden dus voorlopig niet met uitroeien bedreigd hè!

s`middags ook nog gewandeld op zo`n prachtig strand, en s`avonds een BBQ op het terras van het huis. Wat een straf, wat een straf.

Volgende dag gewandeld langs de Gorge, en dolfijnen, roggen, haaien, schildpadden, het kwam zomaar allemaal voorbij zwemmen.

In de loop van die dagen hebben we afsluitend gezwommen in het Brown lake, bruin water door de tea-treebomen. Zo lekker, en maf dat zwemmen in bruin water zo gaaf kan zijn!

Er is een mooi Aboriginalverhaal over, maar dan wordt het allemaal wel erg lang.

En ik moet ons lonesome avontuur ook nog vertellen!

See you next time,

Merry Christmas allemaal!

Reacties

Reacties

marianne

Het is echt alsof we er zelf zijn, zo beeldend kan jij schrijven. Gevoegd bij onze eigen ervaringen met koala's, dolfijnen enz. maakt het plaatje helemaal kompleet. Oh... wat zullen jullie nog heerlijk lang na kunnen genieten van jullie tijd down under. En uhh... erg benieuwd naar jullie lonesome avontuur. Zal wel pas Nederland worden vermoed ik. Alvast een hele goeie reis terug gewenst, maar voor nu maar even niet aan denken nog. Don't worry.
Groetjes, Marianne.

Annelies & Ron

Hoi lieve Australians !

Wat een fantastische reis hebben jullie !!!
Zo te lezen en zien echt op zijn Selderbeeks :
relaxed, genietend, vrolijk, go with te flow.....
ach dat is jullie wel toevertrouwd.
Phoe , moet het toch even kwijt... ik zwijmel af en toe helemaal weg bij de mooie verhalen en foto's.
We hebben natuurlijk een kerstkaart gestuurd, maarja, jullie zijn ff weg. Dus bij deze FIJNE KERTSDAGEN MET ELKAAR ! groeten aan Emiel Claire Ivo en natuurlijk Jack (die is zo ie zo cool oke en lief ook al ken ik hem niet)
Dikke kerst X en een kerstknuffel liefs Ronnie en Annie

herman en magda

Herman en ik wensen jullie nog een paar geweldige
(Kerst)dagen met jullie naasten.
Wat gaat de tijd toch snel he? Prachtige verhalen om
jaloers op te worden.
H en M.

Els Thomas

Hoi Conny,
het leven is lijden, das wel duidelijk. Ik wens jou en je liefsten hele gezellige Kerstdagen, een goede jaarwisseling en heel veel sterkte met de voortzetting van de Australische vakantie!!! Ben benieuwd naar je verhalen.
Groetjes en tot in het nieuwe jaar,
Els Thoams

Nel

Prachtig verhaal, Conny.
Fijn, dat jullie zo genieten!
Nee, helemaal niet jaloers. Morgen gaat het hier dooien. Ik verheug me nu al op de smurrie. ;)
Merry Christmas and a happy New Year.
En laten we, als je terugkomt nog eens afspreken bij de Bijenkorf. (je kerstbal hangt nog steeds in mijn boom)

Nel

Tiny

Wat een verhaal, heerlijk om te lezen en wat fijn dat je "bijna" alles mee maakt (dolfijnen, manta's, ja wrijf het maar in !)
Geniet van een warme en sneeuwloze kerst met een knallend uiteinde !

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!