haaropzolder.reismee.nl

Byron Bay en Stradbroke

Goed, nadat ik gisteren mijn verhaal in het digitale universum zag verdwijnen, begin ik maar opnieuw.

1 dec 09 zijn we dus op weg gegaan naar Byron Bay, met eerst een tussenstop in Tweed heads.

Het was allemaal wat onwennig nog zo op de Pacific Highway, keep left- keep left-keep left, als een mantra zit het in je hoofd.

Dus na niet al te lange tijd gestopt op Camping Tweedhead Resort of zoiets. We werden ontvangen door een alleraardigste receptioniste (wat is dat toch een leuk beroep! ;) die ons een mooie plek aan de rivier toewees. En daar werden we weer verwelkomd door een statige pelikaan.

Knap om met zo`n reusachtige snavel je nek zo keurig overeind te kunnen houden!

Anyway, na een wandeling kwamen we aan bij een jachthaventje en hebben daar een hele tijd vertoefd bij de Ivory Tavern, een luxe tent met lounche banken, kussens en uitzicht op het water.

Het werd ineens fris, en nu snap ik het wanneer Ozzies zeggen dat het ' freezing cold' is wanneer je naar een temperatuur zakt van om en nabij de 23 graden. Ook wij hadden kippenvel. Het regende ook nog wat, maar dat mocht geen naam hebben. Dit in tegenstelling tot de dag daarvoor, toen was er storm en regen in dat gebied. Dat was nu op weg naar Brisbane.

Volgende dag op weg naar Byron bay, wat ons werd afgeraden door de receptioniste (soms bemoeien ze zich overal mee! ;) )omdat daar massaal schooljongeren zouden zitten. het is hier namelijk zomervakantie tot ergens midden januari.

We zijn natuurlijk wel gegaan en het was prachtig! We zaten op camping Glen Villas (Tiny: centrum door en aan het eind rechtsaf,:) ' no schoolies allowed' dus dat scheelde een hoop nachtelijke herrie, schoner sanitair en kots op de paden!

Kreunend kwam de bus op zijn plek, hij is wat bejaard namelijk, en ook nog oudjes erin dus dan weet je `t wel! Eerst nog wat lekkere dingetjes gekocht, flesje wijn, biertje, kaasje, en daar zaten we.

Daarna op naar het mekka van de jeugd, het centrum. Leuk! Inderdaad was er een zwerm jongeren met een blik van: wij weten precies hoe het leven in elkaar zit. Of een troebele blik: teveel van alles ingenomen. Maar leuk om te observeren.

Fantastische sushi gegeten. Met de Israelische eigenaar nog even staan praten, hij woont al 30 jaar in Oz. Leuk trouwens hoe men hier de tijd neemt voor een gesprek. Oprecht geinteresseerd in waar je vandaan komt en zo. No hurry, kunnen wij nog wat van leren!

Dag 2 Byron bay: wandeling naar de Vuurtoren. Machtig mooie uitzichten over de kust, rotsen, blauwe lucht, wat witte wolken, machtig! Was wel pittig, veel klimwerk, maar aan het eind van de tocht wachtte een heerlijk ijsje met macadamia nuts.

Macadamia is de overheerlijke noot die hier massaal groeit en dus overal wordt ingestopt. Muffins, ijs, koekjes, enz.enz. Verrukkelijk.

Om een lang verhaal wat in te korten, dag 3: weer terug naar Brisbane, wasje gedaan, en de dag daarop (zaterdag 5 dec) op weg naar Stradbroke Island, en daar hadden we een werkelijk fantastisch lang weekend met elkaar, maar daarover later meer, want nu gaan we eerst ontbijten en dan op weg naar het noorden, Yvo gaat een paar dagen mee om vervolgens naar Agnes Water te liften.

Dus Stradbroke wordt vervolgd! (dit verhaal is dus: Byron bay en Stradbroke, maar dan zonder Stradbroke, :-) )

byebye!

Tiny

ehh andere camping?? (sun holidays, vanaf Brisbane even voorbij centrum rechts of links als je vanaf Cairns komt) maar gelukkig had je wel een goede camping. Inderdaad No hurry !!
Enjoy !!!

marianne

oh...... jullie hebben het echt fantastisch! En wat schrijf je gezellig, het is haast of je er als lezer bij bent. Echt leuk! Ik weet zeker dat wij de volgende keer die richting op gaan die jullie nu doen. Kan haast niet wachten. Blijf heerlijk genieten daar, van elk moment. En hier in Nederland: Sinterklaas is nog maar net naar huis en die andere man met grijze baard wordt alweer dagelijks bezongen op de radio. Het is echt zacht voor de tijd van het jaar en we eten stamppot andijvie en boerenkool. Dus geniet maar lekker van de zon daar en denk voorlopig nog niet aan thuis. Lieve groetjes, Marianne.

Jan en Emmy

Wat hebben jullie het geweldig naar jullie zin en wat een leuke verhalen ( Conny je hebt talent!!) Prachtig daar en wat een heerlijk weer!! Geniet want de tijd gaat veel te snel. Hier leven we in de donkere dagen voor Kerst met veel wind en regen. Nog een hele fijne tijd daar en de groeten aan de jongens en Claire!!
Hartelijke groet Jan en Emmy XXX

Eveline

Hai genieters!
Wat een mooie verhalen allemaal.... Het is echt wel duidelijk dat jullie ontzettend genieten! Heerlijk!!

Oma heeft vanavond bij ons gegeten en ik heb haar de laptop onder de neus geschoven (wat zijn het toch handige dingen!!!! ;-)) en ze heeft alle reisverslagen gelezen en alle foto's bekeken! Dus oma is ook weer helemaal bij....
Ze heeft vanochtend jullie kaart ontvangen en was daar errug content mee!

In huize Sling alles toppie! Heel gezellig Sinterklaas gevierd, gaan het weekend de kerstboom opzetten, verders overdag werken, dan weer boodschappen doen en dan weer het huishouden. Oja, en het regent al een paar weken, dus het leven speelt zich zo'n beetje alleen maar binnen af..... Missen jullie dat allemaal al???? Hahahahahaha....

Ben benieuwd naar jullie volgende verhaal! Veel liefs voor jullie en uiteraard ook voor Emiel en Yvo!
C U soon, uncle and aunty!

Boi Boi.... (Spreek je het zo uit?? ;-))
Huggies, your coussie (tja, maak er ook maar wat leuks van...)

Bea

Hoi familie,
Ik ben er een beetje laat mee, nog van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag.
Zoals ik lees is het toppie.
Hier vriest het nu, kunnen misschien over een paar dagen schaatsen.

Groetjes, Bea

HCarfield

Hallo Conny (en de rest natuurlijk ook).

Wat geweldig dat jullie het daar naar jullie zin hebben. De foto's moet ik ook nog bekijken. Ik wens jullie daar een hele fijne tijd. Lekker genieten nehou ons op de hoogte!

Groetjes

Herman

marianne

Jullie hebben het te druk om the latest news op de site te zetten denk ik.... Geniet nog even lekker daar, de tijd gaat snel! Het is hier echt winters, heel Nederland is bedolven onder een dik pak sneeuw. Inherent daaraan zijn treinen, bussen en trams die niet rijden. Het oude liedje... hihi. Enfin, kunnen jullie je nu geen voorstelling van maken. Schiet mooie plaatjes, lach heel veel samen en neem al het moois en fijne momenten in je gedachten en je hart weer mee naar hier. Lieve groetjes, Marianne.

Ria(n)

Dat is genieten daar dus. Wat een verhalen en wat leuk beschreven! Wanneer ga je een boek uitbrengen?
Jullie lekker warm daar en hier vannacht weer een pak sneeuw erbij en temperaturen onder nul. Maar ook dat heeft wel wat.
Heel veel plezier verder daar met de kids en alle andere dingen die jullie nog gaan doen - hele fijne feestdagen - geniet ervan!

Groetjes,
Ria(n)

Renate

Het is wel afzien daar he!
Wat een heerlijke verhalen Conny!
Geniet er nog maar lekker van want voor je het weet zit je weer met je sjaal en muts in je eigen kikkerlandje! groetjes...

Ria

Wat ben ik nu jaloers op jou...hier moeten wij onze winterjas,sjaal,handschoenen en moonboots aan .
Ik vind het fijn te lezen dat jullie zo genieten zo met zn allen.
Heel veel plezier verder samen met jullie kinderen .
en hele gezellige Kerstdagen met veel zon hahahaha.
Groetjes Ria