haaropzolder.reismee.nl

Week 2 on the way!

Dank voor de lieve reacties tot nu toe!

De eerste koala heb ik gespot. In het wild, niet in een koalapark!
Altijd weer een sensatie om ze te zien, en dat terwijl ze niets uitvoeren.
Eten ja, eucalyptusbladeren eten ze bijna de hele dag.
Daar worden ze stoned van, dus hangen ze in een boom in een -voor ons- ongemakkelijke houding en slapen een gat in de dag.
Niet bewegen schijnt voor koala`s geen probleem te zijn. Maar ze zien er zo schattig uit, niet normaal gewoon.
Hopelijk zijn ze er over 30 jaar ook nog. Het gaat namelijk erg slecht met de populatie. (tja, moeten ze zelf ook maar eens aktie ondernemen he...)

Anyway, we hebben in de eerste week al veel gedaan. Met de jetlag viel het voor mij erg mee, amper wat van gemerkt eigenlijk.
Joop had meer last, maar is nu ook echt geland.

Het eten in Cleveland was Indiaas en heel erg lekker. Ook wel bijzonder zo, we hadden namelijk niets gezegd over de reden van ons etentje.
Dus iedereen werd verrast op de avond zelf.

Dag later ging Joop met zijn zonen naar Fingal Head voor een vis- en kampeerweekend. Vissen aan zee tijdens zonsopgang en zo.
Was natuurlijk kicken zo met elkaar. (uhm, beetje weinig gevangen)

Zondagmorgen om 4 uur waren we op en om 5 uur met een gehuurde 4wd op weg naar Lamington National Park.
2 uur rijden, en een uur heb je ongeveer nodig om bocht na bocht de berg op te klimmen, vallende stenen op de weg, koeien, of een tegenliggerdie denkt dat de wereld van hem is en de berg als circuit gebruikt.
Om 8 uur begonnen we aan een bushwalk van ongeveer 13 km.
Onderweg naar het regenwoud zagen we nog een paar walabees (klein soort kangaroe), 2 jongen kameeltjes, mooie vogels, dus onze dag begon goed!
Het was behoorlijk heet, dus na 2 uur zweten zijn wij terug gegaan, weer 2 uur. Behoorlijk pittig mag ik wel zeggen.
Wat is een glas koud drinken
dan verrukkelijk als je eenmaal weer terug bent bij het beginpunt.
Maar het was het waard.

Vandaag een rustdag voor de spieren en morgen gaan we met z`n 2-en op pad met de bus van Emiel en Claire. Helemaal ingericht als
kampeerbus dus helemaal goed.
Zelf hebben ze daarin bijna een half jaar gereisd, dus voor ons een mooie ervaring om te weten te komen hoe dat dan ging :)
De bedoeling is Byron Bay, of Tweed Heads, of wat we ook maar tegenkomen en leuk vinden.

Over 4 dagen gaan we weer gezamenlijk naar Stradbroke Island, en daarna gaan wij richting Noosa Heads, Bundaberg en verder zien we wel.
Dus voorlopig even geen internet!

See you later!

Mariska

Hallo oom & tante,

Heb net jullie reisverslagen so far gelezen. Heb niet altijd de beschikking over een laptop, maar erg leuk. Alsnog gefeliciteerd ook met jullie 35e huwelijksverjaardag! Wel een hele mooie manier om zo dit te vieren. Met het hele gezin in een superomgeving. Ik wens jullie nog heel veel plezier, de groetjes aan Emiel, Yvo en Claire en ik ben benieuwd naar nog wat meer kiekjes van daar.

Hier nog een stukje van Mylan: (ik citeer)

Is het leuk in Australie? Hebben jullie lekker eten?
Ik hou van computeren, houden jullie ook van computeren?
Is het leuk in Emiel z'n huis?
En nog een prettige vakantie. Kusje van Mylan X

En dit zei Mylan allemaal dus letterlijk zo getypt, haha...

Have fun en tot over een paar weken!

Liefs, nichtje Mariska X