haaropzolder.reismee.nl

Met je blote voeten in de rode aarde.

Prima reis gehad, lang maar 'smooth' om het zo maar te zeggen. Zelfs zo smooth dat we een half uur eerder geland zijn in Bne, en als een speerdoor de douane mochten.

Alle drop, kruidenthee, crackers hebben ze over het hoofd gezien.Nou ja, behalve in Hongkong Joop zijn fles Glenfiddich whisky. Mee gesjouwd vanaf Schiphol(sealed), diverse malen door de douane heen zonder problemen,en in Hongkong bij de gate naar Brisbanehalen ze hem eruit!?

Joop boos, kon meteen meekomen om het ' uitgelegd' te krijgen.Eieren voor je geld kiezen heet het vervolgens, dimmen dus en accepteren dat je alleen 2 lege whiskyglazen over hebt.A bloody shame vindt hij. :)

Ja Joop, sommige douane beambten drinken nu eenmaal ook graag een goed glas met kerstmis....

Anyway, omdat we dus zo vroeg door de douane waren was er nog niemand om ons op te halen. Raar, er was zowiezo bijna geen kip op dat vliegveld.
We zijn buiten op een bankje onder een palmboom gaan zitten (Het was op dat moment 25 graden, heerlijk!)
hebben even bij zitten komen van de reis en toch ook een beetjevan de spanning.

Boven Maleisie kwamen we in zwaar weer terecht, (volgens captain Gordon Ramsey ....)maar het bleef bij een beetje trillen en schudden.
Ik heb heerlijk muziek zitten luisteren, ogen dicht want door de airco kan ik toch bijna niet uit mijn ogen kijken.
Kon ik ook een beetje zitten swingen, wat de bloedsomloop meteen ten goede kwam.
Van AMS naar HONGKONG zat ik naast een Canadees met een paardenstaart, die at geen vliegtuigvoer maar had de heerlijkste olijven, noten, dadels, en gedroogde boerenkool(!) mee. Ook zelfgemaakte crackers, niet gebakken maar de-hydrated.
Hij was zo`n rawfood freak, pianostemmer en muzikant, en deelde zijn buit met ons.
We hebben een boom opgezet (handig als je vliegt, een boom opzetten geeft je meteen een groen gevoel, prima om je schuldgevoel t.o.v moeder aarde te doen verdwijnen...)
over hoe de zorg voor het hongerlijdende deel van de wereldbevolking teniet gedaan wordt omdat multinationals bepalen hoe de voedselketen verloopt.
Het westen moet veel hebben want daar zit het geld, en de uitgeholde maagjes bekijken het maar want daar valt toch geen cent aan te verdienen.
' It`s evil' aldus de Canadees, die zelf voor 1 dag Hongkong aandeed....
Hij gebruikte geen dierlijke produkten maar er zat toch echt wel wat boter op zijn hoofd...maar hij hadook gelijk.

Enfin, daar kwamen ze aan hoor, Emiel, Claire en Yvo, blootsvoets en blij, net als wij :)
En dan besef je ineens dat 2 1/2 jaar elkaar niet te hebben gezien wegvalt, en je pakt de draad op alsofje vorige week nog samen gegeten hebt.
Yvo is de vrijbuiter, easy going, big smile en vol nieuwe reisplannen.
Emiel & Claire werken aan hun toekomst, een huis, een eigen moestuin, en hond Jack.

juist ja, een soort van huisje boompje beestje :)

update: woensdag 25 nov, we hebben het gevoel of we er al langer zijn dan een paar dagen.
Gisteren in de City of Brisbane geluncht (Sushi Delight) met Claire (Emiel en Yvo waren samen aan het werk)
Grappig om hen samen te zien trouwens hier in Australie. 2 mad men in Oz.
Ik heb nog gevraagd of mensen hier denken dat er wel normale mensen in Nederland wonen.:)
Als antwoord werd er wat gelachen, wat dus nee betekent volgens mij haha.
Verder naar de haven van Manly geweest waar Joop weer tot leven kwam. Hij at de beste hamburger ooit, rook de zee, zag de zeilen, en zei dat het goed was. :)

update 2:
donderdag 26 nov.
Coochie Mudlo Island bezocht, foto`s komen later.
En vanavond in Cleveland uit eten met de hele groep.
We zijn namelijk 35 jaar getrouwd vandaag!
Bizar was vanmiddag dat we in de bus zaten en onderweg stapte Yvo ook in met zijnvriend David, inmiddels ook naar Brisbane gelift.
Dan ontmoet je dus je eigen zoon ergens in een bus in Australie...whahaha.

Zo, dit is het even voor nu.
Iedereen nog wakker? ;)
hoigh foive!

magda en herman

Nou bruidspaar van harte dus met jullie 35 jaar samen!!

Zo te lezen een heerlijk begin. Ga zo door en we blijven jullie volgen. H en M

Tiny

En wij maar in 't kouwe kikkerlandje, jullie verhalen lezen over 25 graden !! En nog een "bruiloft" bovendien !
Heerlijk je verhalen te lezen, Conny.
Hele fijne tijd gewenst !

marianne

Jemig wat klinkt dat allemaal als een feestje. Zo leuk ook, omdat ik me zo goed kan voorstellen hoe jullie daar nu heerlijk in je zomergoed en slippertjes rondlopen... Hier is het bar en boos op dit moment. In afwisselend (heel hoog) tempo: zon, regen, hagel enz. En die arme Sinterklaas maar over die daken zwalken... Enorm gefeliciteerd met jullie trouwdag. En geniet zo op en top van jullie verblijf daar!!! Wees je bewust van elke minuut en elke bijzondere gelegenheid. Lieve groetjes, Marianne.

(schoon)zus Ina

Heb net je uitgebreide verhaal van jullie reis en de eerste periode van jullie verblijf in OZ gelezen. Leuk verslag, ik zal het proberen uit te printen en blijf jullie volgen.
Bijzondere momenten zullen elkaar blijven opvolgen denk ik, sowieso al het feit dat je op deze manier je 35-jarig huwelijk hebt kunnen vieren. Pa en ma alweer 62 jaar... een beetje gevierd in Oudshoorn en 's avonds met ma uit eten geweest. En wij hier maar hopen op een feestje van jullie... jaja nu begrijp ik waarom jullie deze tijd zijn vertrokken ;-)
Anyway geniet maar van alles wat op jullie pad komt en doe de groetjes aan de kids!
Liefs en groetjes van ons allemaal XXX

Ria

Nou allereerst van Harte gefeliciteerd met jullie 35 jaar samen zijn,leuk dat je dat met jullie kinderen konden vieren.
Nou jullie genieten volop he ,geweldig .En fijn dat de jongens ook zo genieten.
Leuk dat je ons op de hoogte houdt van je ervaringen in OZ , heerlijk je verhalen te lezen.
Nou meis ,heel veel plezier .

Dikke knuffel vanuit Nederland Ria

maartjehagenaar

hoi Conny en Joop,Van harte ,35 jaar alweer en dat op de dag dat ik 62 jaar ben geworden.
Leuk dat we jullie zo kunnen volgen. geniet maar lekker van dat mooie land en de kids[ha ha volwassen mannen zal je bedoelen]
Groeten Maartje