haaropzolder.reismee.nl

Isle de Kassa

We gaan door de verkeerschaos naar het huis van Saffi en Nathalie, de zussen van Keita, en worden als familie verwelkomd. Met name Saffi zal ons de komende dagen op het eiland van heerlijke maaltijden voorzien. Keita is trouwens hun achternaam, en onze Keita heet eigenlijk Aboubacar Keita, maar dat is voor Hollanders te ingewikkeld, vandaar de naam Keita.

We zijn met Keita mee gekomen, dus zijn we ook familie, simpel zat. Na het stallen van bagage gaan Anja en ik met 'security' Mohammed naar de markt. Eerst euro`s laten wisselen. Tjonge jonge, voor 50 euro krijg je een pak Guinese francs dat lijkt op de uitmuntende dagopbrengst van een Amsterdamse haringkar.

Oja, de markt. Mohammed loopt als Speedy Gonzales met aan iedere arm een blonde blanke vrouw en geeft me bijna opdracht om te fotograferen. Hij kent iedere verkoper en dat scheelt, want dan willen ze wel op de foto. Het kost me bakken energie met die hitte en gebrek aan slaap, maar het is ook spannend. Op een moment krijg ik een schaal met vis op mijn hoofd gezet...de druppende staarten hangen voor mijn ogenen de marktkooplieden hebben nu reden genoeg om hard te lachen.

Daarna heerlijk Afrikaans eten in een restaurantje en dan op weg naar de haven om de oversteek naar Kassa te maken. In een piroque (soort kajak met bb motor)gaat dus alles mee: bagage, proviand, kippen, mensen, trommels, zakken cement, de hele mikmak.

Maar zomaar vertrekken is er niet bij, eerst moet er onderhandeld worden met de schipper over de prijs, en dat gaat vaak met veel misbaar gepaard.

Want blanke mensen hebben geld, en dus gaat de prijs omhoog.

Op de bodem ligt water, en als iemand ziet dat ik daarnaar kijk wordt er gezegd dat dat heel normaal is, en dat er soms gehoosd moet worden. Okee dan! ..

En zo komen we na een spannend tochtjevan ongeveer20 minuten aan op bounty eiland Kassa en lopen naar ons Malangni kamp. Een oasemet palmbomen, rotsstenen, 2 waterputten, een zandbak als 'lesruimte' omzoomdmet boomstammen als banken. Een schuurtje, 2 picknicktafels gemaakt van takken en palmbladeren, een 'doucheruimte' zonder douche maar wel met privacy, en een toiletruimte (waar nog geen toilet is)

En dat alles gemaakt van wat de natuur te bieden heeft.

Back to nature in optima forma!

Reacties

Reacties

Wouter

Hey conny,

Ik lees dat je het enorm naar je zin hebt in guinea! Erg tof het avontuur en ik hoe alles er daar aan toe gaat. hoop dat het veel mooie moment mag opleveren en dat isle de kassa een succes is;) klinkt als een droom eiland als je het mij vraagt. ga nu even wat foto's bekijken!

groetjes van jennifer en mij vanuit halifax, canada.

joke

Ha Conny,
Wat geweldig allemaal! Zo leuk om met je mee te lez(v)en. genieten lukt je goed, echt top!! lieve groet Joke Storm

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!